Paksa Murid Darjah 4 Cium & Meraba Badannya, Datuk Usia 75 Tahun Lari Dari Penjara!

Seorang warga emas usia 70 tahun yang disyaki mengadakan hubungan fizikal dengan murid sekolah rendah dilaporkan telah melarikan diri dari penjara.

Jabatan Hal Ehwal Jenayah Mahkamah Daerah Pusat Seoul 29 menerusi Hakim Kim Chang-hyung telah menjatuhkan hukuman penjara tiga tahun kepada datuk umur 75 tahun, yang mana ia disabit melakukan kesalah dengan melanggar Akta Khas Mengenai Hukuman Jenayah Keganasan Seksual, iaitu dari tiga tahun penjara dan tempoh percubaan empat tahun.

Mahkamah turut memerintahkan 40 jam selesai program rawatan keganasan seksual, tiga tahun sekatan pekerjaan di institusi berkaitan kanak-kanak, remaja dan orang kurang upaya, dan dua tahun percubaan. Terdahulu pada Oktober tahun lalu, warga emas ini telah mendekati murid tahun empat di di sekolah rendah, yang berjalan di jalanan di Seoul dan di beberapa tempat lain.

Foto hiasan drama Korea- Sumber Naver

Menurut laporan, warga emas ini telah memaksa murid berkenaan untuk menciumnya selain meraba badan budak perempuan itu. Bagaimanapun, warga emas yang mengaku kesalahan tersebut mengatakan ia adalah kesilapan yang berlaku selepas dia minum alkohol.

Berdasarkan informasi, sewaktu kejadian, warga emas tersebut telah mabuk sebab minum arak makgeolli. Oleh kerana itu, dia mendakwa tidak sedar apa yang dilakukan waktu itu.

Setelah mendengar penjelasan dari warga emas ini, pihak mahkamah menolak rayuan dan permohonan tersebut kerana menyebabkan mangsa terkejut, fobia dan trauma. Malah, warga emas perlu dihukum dengan setimpal.

Pun begitu, memandangkan datuk ini tidak ada rekod jenayah dan gangguan seksual tersebut dilakukan dengan dia memakai baju dan pelitup muka, hukuman yang sewajarnya telah diputuskan.